söndag 10 april 2011

studiebesök

I torsdags var jag och tittade runt lite på katedralskolan. Jag hade aldrig vart där mer än i idrottsalen, så jag bad Kristian att visa mig runt en stund. Man kan verkligen inte jämföra den med de la gardie. Det är i en helt egen klass. Men som sagt, när man går på en sådan fin skola som jag gör så inser man inte hur fint man egentligen har det. I min skola är det fräscha nybyggda lokaler sedan tre år tillbaka, då hela skolan mer eller mindre renoverades och det är högt till tak så att det känns väldigt luftigt och ljust. Nu kom jag till en annan skola och blev ganska paff. Eller jag vet inte hur man ska beskriva det. Allt var så litet och trångt. Jag tror säkert att Katedral är en trevlig skola och det är verkligen inte det men, jag kan säga att jag trodde alla skolor var lite som de la gardie. Jag måste erkänna att jag hade lite fel. Tur att det finns olika ställen på denna jord, så att inte allt skulle vara likadant. :)



Här är en liten del av vår matsal. Titta bara på den det är en del i vår matsal. Sen har lärarna en, som kanske inte är så ovanligt samt att vi har två delar till samt en övervåning. Och inte nog med det så brukar det vara ganska fullt. Inte förän nu har jag insett att min skola är en av Sveriges största skolor.

Inga kommentarer: