fredag 8 april 2011

nya och gamla upplevelser

Haha. Jag ska vara fylleshaffis idag. Så roligt. Min första sådan körning! Föreesten går mamma runt och skryter om att jag har körkort och att jag ska köra dem ikväll. Hihi. För roligt asså. Dock missar jag sista gången med volleybollen idag vilket jag tycker är sorgligt! Jag har faktiskt fått upp ett intresse för det och nu vill jag bli liiite bättre. Nästa gång vi gör upp lag ska alla vilja ha mig i laget. SKOJA. Så bra är jag inte men jag tycker det är fruktansvärt roligt att lira lite boll även om den inte är på marken.

Påtal om det så pratade jag och min vän Malin om vår tid som fotbollsspelare. Asså prata gamla minnen med barndomskompisar är nog det mysigaste som finns!

Vi pratade om vår start när vi var fyllda sex år och spelade med killarna som började gråta när dom inte fick vara med bästa tjejen i lagen, Lisa. Sedan fick vi inte vara med dem längre och flyttades över till de tjejer som var ett år äldre innan vi inte längre fick vara med dem och startade ett eget lag. Vårt 93 lag var det mest underbaraste och jag önskar att vi hade kvar det fortfarande för vi hade det fruktansvärt roligt, innan vi blev uppflyttade på 11-manna och fick spela med de äldre tjejerna igen. Då gav de flesta upp. Om vi bara hållt ihop vårt gamla mysiga lag hade det gått. Där var min fotbollskarriär över.

Inga kommentarer: