fredag 29 april 2011

stress


Hej, mitt liv denna veckan har varit mer eller mindre ett helvete. Helt ärligt tänkte jag tanken i torsdags (undertiden att jag gjorde allt annat jag var tvungen att göra) är det såhär det känns innan man går in i väggen. Och ja jag tror det. Jag var otroligt nära. Men som tur var kunde jag prata av mig med flera vänner, främst Erika det lilla snygga bruden i Stockholm. Och sen kom jag till Sku och slapp tänka på det. Men nu helt plötsligt så har det börjat igen lite smått iallafall. Jag har börjat skaka och även om jag försöker ta det så lugnt det bara går så hjälper det inte..

Dumma skolan. Jag fattar inte. Vad är det för mening med att stressa ihjäl oss. Idag pratade jag även med en av mina vänner, hon går på universitet eller högskola (vad är det för skillnad) iallafall, hon hade vart vaken 26 timmar i sträck för att göra klart en hemtenta på ett dygn. Helt facking stört och jag tycker synd om henne något så sjukt.

Jag längtar helt klart till lov och jag ens klarar så länge. Pressen är så störd att man ska klara allt i sista stund så nu vet jag knappt vart jag själv är. Det är bara press och stress och jag lovar min kropp har skakat sen i onsdags. Det kan inte vara så bra va?!

puss

2 kommentarer:

Simons pluggtips sa...

Om man blir stressad över att man har mycket att göra, då ska man inte börja utföra alla sina uppgifter – då ska man sätta sig ner och göra ett schema över exakt vad man ska göra exakt när.
Sedan vet man exakt vad man ska göra exakt när man ska göra det, och exakt hur mycket tid man har på sig. Då behöver man inte stressa längre, även om man kanske måste skynda sig. Men det är skillnad.
Tiden kanske inte räcker till allt. Då får det vara så. Då är det faktiskt inte ditt fel att någon sak inte blev så bra som den kunnat bli om du haft mer tid.

Amanda sa...

Åhh bästa Emma! Vad fin du är! Tack för omtanken!
Och skillnaden mellan högskola och universitet är att universitet har forskarstudenter (:
Kärlek!