tisdag 5 april 2011

skolmat

Hejsan. Jag är trött och har massor med läxor, längtar redan till helg eller iallafall till torsdag då jag träffar mina mysiga vänner i skara.

Men iallafall det var inte det jag skulle skriva om. Det är såhär att som alla vet så är skolmaten väldigt dålig. Även om våran har blivit bättre sen en dlgelev gjorde så att folk från hela landet struntande i att äta skolmat (åtminstone några). Det blev ramaskri i medierna om allt som har med skolmaten att göra.

Jag som vegetarian har lite andra altenativ än vad alla andra har. När de som äter all mat kan välja mellan: soppa, pasta och dagens rätt, ibland också gårdagens rätt så få vegetarianerna ett alternativ. Egentligen är jag emot att klaga på skolmaten men idag var ändå måttet rågat. Ickevegetarianerna fickdå alla alternativ, dock inte dagens soppa eftersom dagens rätt var dagenssoppa.

Iallafall var deras soppa något mystiskt, typ tomatsoppa med kött i tror jag mendas jag som vegetarian fick ärtsoppa! ÄRTSOPPA! Det är typ den enda maten som jag verkligen inte kan stoppa i mig. Bara för att man är vegetarian så betyder inte det att jag gillar ärtsoppa. Så himla elakt! Stackars alla vegetarianer idag. Jag åt hemma. Bläää.

Inga kommentarer: