fredag 1 april 2011

aprilskämt1

Jag minns ett aprilskämt jag var med om en gång. Ja, det var väl kanske två år sen. våren efter att Christer Füglrsang eller vad han heter hade varit uppe i rymden och lagat den där rymdgrejen, typ satellit eller vad det var (shiiit vad oallmänbildad jag känner mig just nu, och orkar inte googla..) När jag lyssnade så kommer det helt plötsligt en extra nyhetssändning på mix mega pol, kanalen med mer reklam än musik och ännu mindre nyheter. De säger iallafall att skiftnyckeln som Christer Füglrsang tappat när han var i rymden är påväg mot jorden. Forskare har beräknat att den kommer landa någonstans i väster götland, som tur är så beräknas de landa i Vänern så förhoppningsvis kunde vi vara lugna. Jag springer såklart till pappa och berättar hela händelsen och att det nog är bäst att vi håller oss inne för någon skiftnyckel ville man såklart inte ha i huvudet. Pappa ler och frågar vilken dag det är idag. Polletten faller ner och sen den dagen kommer det upp i min hjärna, det var ett riktigt bra aprilskämt! Dett lyckades iallafall lura en person, och det var jag!

Inga kommentarer: