söndag 3 april 2011

berggstig i SÄM

Igår när vi var på ullared var vi också och tittade på Viktor när han spelade innebandy. Det var bara det där med att ta sig emellan Veddige (utanförVarberg) och Ullared så snabbt som möjligt. Såklart hade mamma sett ut en genväg!

Bilen tog sikte på Säm. Smaka på namnet Säm. Låter det som en storstad tycker du? Njae, jag skulle inte tro det. Har ni någon gång hört ordspråket: genvägar är senvägar? Det stämde lite så att säga in på denna genvägen.

Jag kör och mamma läser kartan. Haha mamma fick typ bryt på mig när jag inte förstod vart vi skulle. Så vägen börjar med att vara ganska bred men som efter mindre än en kilometer slutade som en väg för en bil. Vägen är inte bara jättesmal utan också helt otroligt kurvig. Det fanns inte en enda del av vägen som inte svängde åt något håll. Föreställ er att vara uppe på ett berg och åka på en bergsstig. Det var helt hysteriskt och skräckmomentet att möta en bil på denna vägen hände flera gånger. Haha. och dom körde inte lite fort. Tårarna rann ner för mina kinder, av skratt och inte gråt. När vi kom till Säm mötte vi flera grupper av människor och alla vikade glatt. Det var alltså en sådan by där alla vikar till alla och känner alla.
Jag tycker synd om er att ni inte var med i bilen för det var bissart! Fast underbart.

1 kommentar:

Anonym sa...

VETA VAD!?!?!?!?
VAAAAAAAAAAAA?
VAAD!?!?1