torsdag 22 december 2011

Julen är inte en stress, den är en gåva!

Jag känner mig lite glad. Jag försöker hjälpa människor så mycket som möjligt. Igår satt det en tant och spelade, en vanlig regnig kall dag hade jag sprungit förbi utan att titta, men igår gav jag henne pengar, ett leende och sa god jul!Hon såg överlycklig ut! Detta året har jag även skänkt pengar till musikhjälpen och sos barnbyar. Man måste ge till dem som behöver det inte bara till sina otacksamma lillebröder. ;)

Det som gjorde mig mest lycklig är när jag ser en tant i trappan upp till parkeringstaket. Hon bar på två tunga kassar och har stannat för att vila. Helt plötsligt flyger det ur mig: ''Det där ser väldigt tungt ut! Behöver du hjälp? Jag kan bära dom till din bil.'' Hon tittade på mig som om hon just fått en smäll men sedan tackade hon ja! Haha. Kassarna var tunga men jag tror iallafall den något gamla damen fick ett hopp om ungdomarna en jul som denna.

Puss

Inga kommentarer: