onsdag 7 december 2011

döden är nära!

Idag är domedagen! Jag ska inte klaga eftersom jag gillar att gå i skolan men dagen idag tar liksom alla pris!

Jag ska hålla ett tal inför HELA min klass, om att man ska äta mindre kött. Förut har jag bara gjort det inför små grupper. Jag är nervös på hur reaktionen kommer bli! Mat är något man inte ska lägga sig i. Jag äter mitt och du äter ditt! Tysta tjejen från landet ska ställa sig framför sin klass och argumentera mot det som alla andra tycker är livsviktigt! Smart tjej! Jag får väl hoppas att jag inte blir nerslagen. Haha. Nu låter det som om min klass är huliganer, vilket inte är fallet. Bara väldigt söta.

Sen kommer mittredovisnigen. Den som kan springa och gömma sig någonstans. Det känns som om man bara kommer bli ifrågasatt och jag är inte riktigt i sånt mood just nu! Jag vill inte ha massa kritiska blickar mot mig och jag vill inte ha någon hjälp, även om det står i betygskriterierna. När denna dagen är över så kan jag andas ut en veckan. Det känns skönt!

puss

1 kommentar:

Hanna sa...

Hur gick redovisningen? Jag förstår verkligen din oro, det där med att man har valt att inte äta kött verkar verkligen vara en öm tå för de flesta köttätare... Herregud, jamenar är det för mycket begärt att man ska kunna äta vegetarisk mat i ett sällskap utan att mitt i middagen gå igenom "Jaha ja du äter inte kött! Varför inte då?"!?! Usch, det är sån brist på vett&etikett att börja ifrågasätta någons val av diet under en middag! Som om vi skulle vända oss till bordsgrannen och säga "Jaha, du äter kött!! Varför då!?" Skulle aldrig hända! men vi vegetarianer ska tydligen stå ut med dessa eviga frågor. Haha, sorry för utbrottet, men jag blir så arg när jag tänker på hur vi alltid måste försvara vårt val. :) Såg pepparkakshuset förresten, (eller borgen), ni är så grymma!! KRAM! :)