fredag 23 december 2011

Januari-Mars 2011

Januari:

Matilda som vacker modell!


Kn%C3%B6kat%20p%C3%A5%20konsthallen

Mitt år och Januari firades in med vackra människor i skara som sedan följdes av ett konfaläger med friluftsgruppen på Skaga med kyrkoåret som bas. Jag fortsatte en fotokurs som jag påbörjade året innan och blev faktiskt ganska bra tillslut. I januari var jag på Flämslätt och irrade runt på en ledarinsperationshelg och träffade Linnéa. Denna månaden beslutade jag även att starta denna blogg som är lagom välbesökt. Min lillebror var med på tv och samarbetade med konsthallen, något som jag senare också skulle göra men det hade jag ingen aning om då. Jag skrev smöriga brev om mig själv för att försöka få en plats på high chaparall eller något fint kollo och hade lagom ångest över hur jag skulle tacka nej till sävares erbjudande om konfaledare.

Februari:
En fin lillebror på Stanford bridge.
Vart tog den fina bilden vägen med hela familjen på? Det kan man undra. ;)
Ett besök bland massa kändisar hann vi med. Robert Pattingson och Shrek vad de som stog högst på min lista. ;)

Jag fyllde arton år och firade detta med fina vänner som gav mig lycka. Några dagar senare stack jag och min familj till staden i alla våras hjärtan, London. Där besöktes massor med sevärdheter och det inhandlades kläder på camden lock samt massor med te (som håller på att ta slut i skrivandets stund:(). Under februari bar jag ett svart klagoarmband som skulle hjälpa mig sluta klaga, men det lyckades inte så bra och jag tog av det för att inte få dåligt samvete över mitt klagande. Min klass var på en värdelös utlandsstudiemässa i Göteborg och gick en lika värdelös ''friluftsvandring'' i staden Lidköping som var hal som en tvål.


Mars:

I mars pluggade jag som en galning inför det stundande teoriprovet. Jag kan nog med handen på hjärtat säga att det var årets värsta upplevelse! Men det resulterade i körkort och allt var lyckligt. Med den färglada lappen i min plånbok så åkte jag runt med blå flamman och ökade ozonhålet till det dubbla!
Jag lyssnade på Cat power och kände mig stark. Andra böcker än teoriboken jag läste under månaden var Elsas mode och jag blev kär i Sofie Fahrmans skrivande.

Inga kommentarer: