torsdag 26 maj 2011

Ungernungarna

Jag är precis hemkommen från en planering tills när ungrarna kommer hem till oss i början av augusti. Hela programmet är satt och det kommer bli toppen! Fy tusan vad jag längtar dit nu. Jag saknar dom så sjukligt mycket! Att komma dit, hem till någon i en annan kultur betydde sjukt mycket, jag tror inte själv jag förstår hur mycket det betydde och hur mycket det ändrade mig. Speciellt engelskan, nu har jag insett att min kassa engelska inte är så kass eftersom folk förstår mig när jag är utomlands och det är det enda jag vill. För mig spelar det ingen roll om att få beröm för min engelska, berömmet är att de förstår vad jag säger! Så nu vågar jag prata lite mer än förut. Mycket betydelsefullt.

Jag och Eszter, ett av mina fina värdsyskon. Lyckliga som få.

Inga kommentarer: