måndag 23 maj 2011

historian om kläningen

Igår var jag och mamma och letade efter den perfekta klänningen till nästa helg, den skulle också passa till konfirmation och bröllop. Första butiken vi gick in i hittade vi den. Den är cerise med lite femtitalsstil. En färg som jag i vanliga fall verkligen inte skulle ha på mig, men den här klänningen var underbar och kändes som min. Men här kommer den inte så roliga sanningen om vad som hände i provhytten (okej, jag tyckte det var rolig men ingen annan).

Jag hade testat tre klänningar innan jag kom till den cerisea. Först provade jag i den stora storleken och sedan när jag skulle prova den lite mindre storleken så märker jag att dragkedjan går lite trögt, men den fungerar så det är inte det.
Jag tar på mig den (med mammas hjälp att dra upp dragkedjan) och provar, tills jag kommer på att den större var nog bättre! Haha. Då börjar äventyret. Dragkedjan går bara att dra ner halvvägs Den går liksom inte längre och klänningen som jag har på mig är figursydd vilket betyder att den inte går att dra av om man inte drar ner dragkedjan helt.
Mamma försöker hur många gånger som helst men tillslut går hon och hämtar en tjej som får även hon försöka, men inget resultat. Dragkedjan är fast. Grejen är att de tror att det är ett tyg som sitter i men det var det inte. Haha. Så hon hämtar en tjej som också försöker (jag och mamma gissar på att det är hon som är chefen). Men hon kan inte få ner dragkedjan. Hon bestämmer sig raskt för att hämta ett verktyg. Det är ju helt sjukt. Där står jag med en klänning som sitter fast på mig. Jag skrattade asmycket. Det händer ju liksom inte. Under tiden den andra tjejen hämtar ett verktyg så hör jag killarna (som blir tillsagda att de absoluuut inte får gå in? vaddå jag har ju en klänning på mig, det är ju inte så att jag står naken.) säga: ''Äh, hon får klänningen så kan hon gå hem och göra vad hon vill med den''.
Tillslut får vi iallafall upp dragkedjan, en viktig detalj är att det var mamma som gjorde det. ;) Den klänningen ville vi inte ha med oss hem! Vi tog en annan.

Tips till alla tjejer som testar klänningar i dessa tider: testa dragkedjan innan ni tar på er den, krånglar den redan när ni ska knäppa upp den, byt och ta en annan! HAHAHAHA.

Puss!

1 kommentar:

Kusin Hanna sa...

Ååh, ska du på bröllop? :)