tisdag 1 juli 2014

Veckans brödbak!

Hallå i stugorna! Nu är vi redan inne i juni. Jag har snart varit här en månad. Helt otroligt. Tiden gå så himla fort här i ingenmansland.. Det har vart strålade väder i typ en vecka, veckan som jag mestadels spenderat i sängen eller på jobbet (nattpass bildar obalans och kräver mer sömn). Men vad händer idag när jag har min lediga dag? Jo, solen är i moln.. :( Mina planer om att ligga ute och sola för att få någon färg innan jag anländer till Sverige sket sig så att säga.


Jag tror min dator har börjat uppfatta vart jag är. hehe. men inte behöver de väl inte annonsera på min facebook bara för det? Om det är så att jag skulle vilja boka och spara skulle jag väl gå till receptionen och boka ett rum till mig? hehe. Men nu har jag ju ett boende i Melbu som är mitt eget så då behöver jag väl inte bo på hotell? Lite som att bo på ett hotell i Vinninga (om det hade funnits nått). Jag skulle ändå endast ha max en km hem. hehe. 




När det är 50 % av på gifflarna är det ju bara att slå till!!  Det blir ju då nästan som priser i Sverige. Vilken lycka!! :D Wiiiiehoo!



Min frukost. Som jag även äter kvart över fyra en vanlig tisdag. hehe. Dumma nattpass. Men det var inte nattpassen jag skulle prata om nu. Det var mitt fantastiska hopkok till frukost som jag gör varje morgon. Jag kokar gröt på hvregryn, råggryn, linfrön, salt, vatten och russin (ibland även ett ägg). I tillriken som jag sedan häller min varma gröt ligger frysta blåbär (som är superbilliga) och så rör jag ihop dem med gröten. På lägger jag yoghurt som inte är som yoghurt i Sverige utan mer som turkisk yoghurt och sist ringlar jag på lite mörk sirap. Vilken start på dagen! Ser dock inte så aptitligt ut. hehe.



Nu är veckans brödbak även igång. får se hur det blir denna gång. Det har hittils inte blivit jätterbra någongång. Jag och Matylda börjar skylla på ugnen vid det här lagen. ;) Denna gång blir det ett rågbröd med linfrö och mörk sirap.


Här är miraklet som ska skapa mirakel! Snart ska den in i ugnen. :) Håll tummarna!!

Pussar.

Inga kommentarer: