söndag 27 juli 2014

Hjorton

Åter igen ett fantastiskt äventyr. Haha. Man får göra det bästa av det man har. Jag hade nattpass igår men det stoppade inte min kropp för att bestämma sig för att bara kunna sova tre timmar. ;) Så jag hängde med Matylda och våra två tyska couchsurfers Simone och Sofia och plockade hjortron. Första gången i mitt liv! :) Jag älskar verkligen doften, men smaken är ju inget vidare direkt. Så Nu ahr vi typ ett kilo hjortron som vi inte vet vad vi ska göra med. Kanske sylt. Men vi äter inte så mycket socker för tillfället. Ja, hehe. Är det någon som har något tips? 







Men det var inte jättemånga små bär kvar. Vi fick kämpa. Norskarna hade redan vart där. Och fler kom. Hehe. Vi hade så kul åt det. Med deras stora ryggsäckar och korgar. Redo att tömma mossen på hjorton.

Puss.

Inga kommentarer: