måndag 7 juli 2014

Värme

Asså för en och en halv vecka sen så var det så kallt att jag nästan grät. Skulle detta bli vad jag fick till sommar? Men svaret har jag fått de senaste dagarna. Svaret är nej. Asså det är så varmt här nu så att det är jobbigt att vara ute. Jag var inte direkt förberedd för värme, så jag har inte med mig sådana kläder.. Idag var det 27 grader, imorgon blir det varmare. 

Idag gick jag upp vid kvart i sex för att köra Achima till Sortland. Hon ska hem till Sverige en stund. Vi fick låna chefens bil och jag fick äntligen köra lite bil. Något som jag alltid saknar när jag inte är hemma i Vinninga är att köra bil. Jag kanske är en liten smygraggare trots allt. ;) 

Även denna vecka fick sig ett brödbak! Bäst hittills må jag säga. Detta är ett rågbröd med linfrön, tranbär och sirap i sig. Jättefluffigt och gott! Välkomna hit och provsmaka!!


Sen kommer vi till den delen jag spenderat mest tid med det senaste. hehe. Grey's anatomy. Jag är redan inne på tredje säsongen. Grejen är inte att jag blivit helt förslappad här i Melbu, grejen är att när man jobbar natt och sedan går hem och sover så kanske man innan man kan slappna av för att sova behöva lugna ner sig lite och då är en serie asbra. Samma sak är sen när man vaknar och är helt vilse. Då kan man lokalisera sig med en serie då med! Perfekt helt enkelt. och det är 10 säsonger så jag har endel kvar!!!

Något mer som händer? Jo, det är den "stora" festivalen i Melbu den här veckan. Den sattes igång i fredags. Men det är inte riktigt som vi väntade oss. Det är inte mycket folk och konsterterna får stållas in för att ingen kommer. Hehe. Jag och Matylda var nyfikna på marknaden som skulle vara på torget, men den existerade tydligen inte ens. Väldigt tråkgit! Jag kommer nog aldrig få tag i en äkta norsk lusekofta..

Det är förresten bara några få dagar kvar tills jag åker hem till Sverige. Så himla fort har tiden gått! Och Lukas har snart gått sina fyra veckor på Skaga. Sooo wierd!

Pussar!

Inga kommentarer: