torsdag 24 juli 2014

Husbykullen

Idag är min andra namnsdag det här året och också den sista det här året. Två i rad vilken lyx! Så idag gick jag och Hanna upp på det gigantiska berget Husbykullen. Lite ironiskt att den kallas för kulle eftersom den är 513 meter hög. En ganska rejäl kulle om jag får säga vad jag tycker. 


Jag och Hanna gör ett bra team. Vi måste pausa lika ofta så att vi stör inte varandra med vårt pausande. hehe. Den här vandringen gick dock oväntat lätt. Jag kommer ihåg när jag skulle bestiga gröthogna och hur förfärligt det var. Men nu har jag övervunnit min bergsskräck efter den senaste tragedin så nu är jag taggad på nästa berg! 




Här är den i egen hög person. Såhär ser den ut hemifrån mig. Och jag bor inte direkt nära den här bumlingen. Men den är ändå gigantisk.










Jag kan tänkta mig att det här kommer kännas i benen imorgon. Haha.


Inga kommentarer: