tisdag 15 juli 2014

tillbaka.

Och nu ligger jag här i min säng i Melbu som om ingenting hade hänt. Jag är tillbaka och imorgon börjar jobbmaratonet. Men det är bra, jobbmaraton är lika med pengar och det är ju därför jag är här. Eller hur? Så varför ens tänka något negativt om det. 


Men jag saknar FlummisLukke. Kan man kanske ta med honom som handbagage nästa gång och stoppa honom i garderoben tills man behöver lite flummisenergi. Hehe. Typ som Bertil fast i levande format.



Efter en dags resande åter igen kon jag till Sortland där Patrycija hämtade upp mig. Oslos flygplats är förresten mycket trevlig, och har otroligt mycket Svenskar som arbetare. Jag undrar nästan om Sverige tar över Norge.


Kolla vad trevligt. Norwegian airlines skickar sms till mig om vilken gate jag ska till och liknande. Även när gaten ändras (vilken den gjorde) så skickas ett sms. Himla trevligt faktist! :)


Jag har nu blivit officiellt norsk. Jag har fått mitt bankkonto. Nu behöver jag bara ett norskt telefonnummer. Men simkort verkar vara svårare att skaffa än jag trott! hahaa. konstigt. Man kan inte köpa det någonstans. Jaja, det är Norge vi snackar om!

Pussar.

Inga kommentarer: