måndag 14 maj 2012

livets kall

Jag har kommit på mitt kall i livet! Det är att hugga ved! Jag är faktiskt ruggit bra på det och det är fruktansvärt roligt!

I helgen luktade jag en blandning av rök, svett, gran och mat. Det är verkligen mitt liv helt klart. Jag älskar det. När det är kallt och bedrövligt så vill man ibland där ifrån men när det sedan med sol och man inser att man klarat det så känns allt fantastiskt! Eller när man lyckas tända en eld, framförallt med endast tändstål, då är det underbart. Eller när man lyckas klyva det himlans vedträt, då är livet himla fint.

Friluftsliv låter en lyckas så himla många gånger. Fler än andra fritidssysselsättningar! Som när man har fjällvandrat i fem dagar och äntligen ser målet. Då är det fint! Jag skulle kunna fortsätta i evigheter liksom!

Se till att gå ut och njuta av det fina där ute.

Puss!

Inga kommentarer: