måndag 23 juni 2014

Provisorisk midsommar

Heeej. Hur är det läget med er? Men mig är det iallafall fint. Det är mycket som händer även om man känner att man inte gör något annat än att jobba och sova. Jag och Matylda har flyttat in i en källare hos en supertrevlig familj. Här har vi allt vi kan önska oss, till och med internet. Dock är det inte större än man behöver ta ett steg  från toan och sedan är man i köket. Hehe. Jag har också gjort mitt första nattskift. Det var faktist hemskare än jag kunde föreställa mig.. Jag är inte så bra på att vara vaken på natten så att säga.. 

Här kommer lite bilder från det senaste. Dock inga bilder från mitt och Matyldas hem. Men den som väntar på något gott. ;) 


Ett fantastiskt ljus som man inte kan finna någon annan stans (framförallt inte mitt i natten, hehe). När solen lyser upp bergen blir det drömskt och vackert. Man kan nästan inte tro att det här är på riktigt. Alla berg, tukost hav och ljust dygnet runt. Dock pratade jag och vår kock om det. Man glömmer lätt hur nätter med mörker är. Jag saknar faktist mörkret nu. Även om jag är så sjukligt mörkrädd när det väl är mörkt. hehe.



Sedan kom midsommar. Jag, Achima och Hanna firade en dag försent, med öl, blommor, skratt kortspel och pannkakor. Traditionellt va?





Och lite fotboll på det så var allt fullbordat. Jag har nog aldrig i hela mitt liv kollat så här mycket på fotbolls-vm, inte ens när Sverige har varit med. Mitt favoritlag sedan start har vart Costa Rica och det visar ju sig att det går riktigt fint för dem! Applåder till dem. Hade Peru vart med hade dock de vart mina favoriter i nöd och lust. Mitt Peru!



Imorgon ska vi på utflyckt till Svolear. Det ska bli spännande att komma ut från Melbubblan. Det finns ju inte så mycket att göra här och inte heller så mycket att se. Så nu ska vi på utflykt. Ta färjan och bussen och få se något nytt. Matylda och Iselin är mina äventyskamrater. Wiie, älskar äventyr!!

Pussar

Inga kommentarer: