tisdag 17 juni 2014

Min vardag

Förutom att jobba på mitt första riktigaste jobb någonsin så lever jag ju också. hehe. Eller nått. Så här kommer några snapshoots från i förmiddags innan jag cyklade iväg uppför alla backarna till jobbet. 


Har ni läst den här boken? Bridget Jones dagbok? Jag gillar filmen. Den är sådär gullig och hollywoodig  som jag vill ha den. Men boken kan man ju lika gärna använda som toapapper. Jag dör så tråkig den är. Men när man väl börjat på en bok måste man ju se hur den slutar. hehe.. Jag tog även med mig uppföljaren så även den får jag väl försöka plåga mig igenom på något vis.


Här är Hanna och Achimas lilla krypin och även där jag nu har min bas tills min och Matyldas lägenhet är färdig städad och vad den nu skulle gå igenom innan vi får flytta in. Men jag gillar det här lilla vidsloftet. Det är så sommrigt och mysigt på något vis. Utan internet och med två tv-kanaler. haha. Det är livet det.


Stickmaratonet pågår här, framför tvn med fotbollen påslagen. Vi påstår att vi skulle vart mycket bättre personer att ha med på eftersnacket än de där tråkiga extremt snabbtalande sportnördarna. Vi skulle gjort det lite mer familjärt med våra stickningar och även mer lätthanterat.

Idag köpte jag även garn till en tröja som jag ska börja sticka på. Rosa och gråmelerat alpackagarn har handlats in. Så snart sätter jag igång med något spektakulärt! :D Min första tröja!


Sist men inte minst har vi min lilla provisoriska, något förkorta säng som jag tillbringar mina nätter i. Min vänjer sig efter ett tag även om man kanske inte kan få ut något skönhetssömn i den direkt. Snart ska jag få mig en alldeles egen säng i våt lägenhet! 

Det var lite mer om hur jag lever. Hoppas ni har det bra i Sverige!! 

Pussar

Inga kommentarer: