tisdag 24 juni 2014

Costa Rica

Vi har nu vart och sett en fotbollsmatch på Hotellet. I mötesrummet med gigantiskt tv. Men Costa rica matchen sändes inte på norsk tv.. :( Så det var bara och välja en annan att se på. Men jag ville ju se på de latin amerikanska männen. Haha. Men den här matchen mellan Italien och Uruguay var bra att sticka till. Jag har tagit en liten paus ifrån det men igår började jag igen. Så snart är mitt första par raggsockar färdiga att användas. 

Vet ni vad som hände igår? Jag ville se Mexico mot Kroatien. Men när jag satt där i lobbyn på hotellet och kollade på matchen och frågade om han skulle kunna få se Brasilien matchen. Såklart, han har rätt till det. Han är gäst på hotellet. Men ändå. Jag var där först.. Så jag ändrade såklart kanal. Och vad händer sen?! Jo han sätter sig och dricker sprit och tittar inte ett dugg på matchen utan ängar tiden åt hans kompis som sitter med ryggen mot tvn. AAAAAAH! Norrmän. ;) Så jag fick inte se min match igår, inte idag. 

Haha. När blev jag såhär sportintresserad? Svaret är ingen aning.. ;) Men det känns nu viktigt. När man väl har ett lag att heja på vill man ju följa dem. Men jag är lite orolig för mig själv. just nu ser jag på reprisen mellan Italien och Costa rica som jag missade förra vecka. Jag har som ursäkt att det är bra att sticka till. ;) 

Matylda i en gungstol och jag sittande stickades i soffan. Vi är inte alls 80 år och gråhåriga. ;) haha.

Pussar.

Inga kommentarer: