söndag 8 januari 2012

Oktober-December

Oktober:
Överraskningsgrej för Ida!

Jag blev kär i Alfapennor och sjöng sånger sent i kyrkan på en kulturnatt. Efter en inte så inspirerande föreläsning om konst stack jag på första konfirmandlägret med lägerkonfirmanderna. Jag och Kristian gick en blundande vandring på skaras gator. En fin vän fyllde 18 år och hon blev kidnappad. Vilket jobb vi lade ned på det och ack så trevligt det blev! Vi var på spökvandring och jag lekte loss på boda borg med August och Cissi.
November:
Pilgrimsvandring
Klassmys.

Kom hem från en fin vistelse hos den underbarasta människan på denna jord, hade förövrigt ett välfyllt och fantastiskt lov. Kände mig utbränd och ville bara att Breaking dawn skulle komma ut på bio! Denna månad kom jag också underfund med att Kunskapskanalen var något att ha. Sista oktober ringde de från Flämslätt och ville att jag skulle vara ledare där i sommar och sedan var det en nervös förträff som väntade! Jag fick en knäpp och sprang nästan varje dag samtidigt som jag fortsatte dansa. Hatade historia mer än något annat och hade julkänslor.

December:
Fest hos Carro
pepparkaksborg!
Kss med Carro.

December var månaden när jag tog tillbaka facebook efter 10 veckor. Var i Göteborg på HDK och kom fram till att jag var alldeles för normal för något sånt. Hade läger med måååånga juniorer och de var duktiga och krossade 15 ljusstakar.. Höll tal inför hela min klass om varför man inte ska äta kött och blev lite halvrosamolnskär i något som inte var pennor. Festade loss och glömde alla bekymmer ena dagen medan andra dagen var trevligt julmys. Lussebullar och plugg blev mitt signum. Sen slutade jag skolan och festade lite till. Jag införskaffade mig lock och vågtång och var lycklig med det innan jag spenderade resten av mitt år planerande av position x tillsammans med killen med K.

Inga kommentarer: