tisdag 29 mars 2011

vårdcentralen

Ja Jag åkte som sakt till vårdcentralen för att sätta mig i en droppinkö. Den tog ca två timmar innan man kom förbi första stoppet, där man skulle tala om vad som var felet på en liksom. sen fick jag vänta en timme innan nästa gång, och då skulle jag träffa en läkare som tog ett halsprov och skickade mig vidare till labbet (blodprov!).

Eftersom att jag har väldigt stort problem med sprutor så tog hon ett stick i fingret och jag lämnade säkert tre liter blod! Nej inte riktigt men tillräckligt mycket för att mitt finger skulle bli helt vitt och gör fortfarande ont så fort jag nuddar något.

Efter fyra timmar sammanlagt får jag tillslut min dom! det misstänkta köttelfebern var bara ett virus som inte kunde botas med något bara att vänta ut det helt enkelt. Så nu vet jag iallafall att det inte är något allvaligt men trotts allt kan jag fortfarande inte svälja ordentligt och min underkäke är domnad.
Ja, lite tillbaka på ruta ett kan man väl säga, fast ändå inte.

Fyra timmar på vårdcentralen är väl spännande.. En tant ramla ihop bredvid mig och fick gå före typ elva platser i kön (jag funderade allvarligt på att ramla ihop jag med)! Min doktor var nog den fulaste gubbe jag någonsin sett men konstigt hår och jättebrett ansikte.

Inga kommentarer: