lördag 12 mars 2011

popular

Och så har vi åter igen en vinnare i årets melodifestival. Jag satte mig i soffan och visste helt ärlig inte vem jag skulle heja på. Ingen föll i min smak alls. Men ändå tycker jag att Eric Saade är en värdig vinnare (även om jag hört att han är en bitch mot sina fans). Han fick trots allt glassplitter i ögat! och det ä för showens skull. I samma ögonblick som de nämnde att han fått glassplitter i ögat började jag gilla honom mer.


Jag skulle helt klart kunna släppa loss till den här på dansgolvet men när jag kollade lite noggrannare på texten och jag tycker verkligen att budskapet är helt fel. Eller ja, såklart förstod jag själva huvudbudskapet, att han skulle bli populär för att få en tjej,men det är väldigt fel! Han ska vara en svensk förebild för alla unga tjejer och så sjunger han något sånthär liksom. Här är några utvalda dela ur texten som är extra fel och som man kanske inte lägger märket till så mycket liksom.

I'll get you when I'm popular

I put my hands up in the light
You see me dancing for my life

-

Spread the news I'm gonna take the fight
For the spotlight, day and night
I can take this to the number one
Be someone, before you're gone

Inga kommentarer: