tisdag 29 mars 2011

sjukvård

Jag har länge funderat på det här med Tider på sjukhus och vårdcentraler.

Jag sitter här i mitt kök och kan inte ens svälja samt halva min tunga och bakdelen min käke är domnad. Så jag gick upp vid åtta för att ringa till vårdcentralen. Telefonuppringningen startar åtta vilket var en halvtimme sen u. Jag ringde kvart över åtta och dom sa att jag skulle bli uppringd fem över nio! Heelt stört. Man måste tydligen kasta sig på telefonen för att få tid snart. Dom ska ju bara ringa upp för att ge en tid. Det måste ju vara minst hundra pers före mig eftersom det ska ta nästan en timme att ringa runt. Snacka om att jag inte har någon chans att få tid idag. Så då får jag vänta tills imorron. känns inte jättebra.

Asså vad är Sverige för skitland. Vi har typ inga läkare som har tid. Jag vet inte vad jag ska säga men jag skulle verkligen behöva någon medicin så att jag kan få ner någon mat eller iallafall mitt saliv.

Inga kommentarer: