måndag 14 mars 2011

fantastisk måndag

I det här inlägget kommer det kanske låta här-är-mitt-liv-och-jag-har-det-så-jävla-bra, men då får det väl göra det då. Läs det inte om ni känner att ni har en så jävla dålig dag att ni måste hålla för öronen när någon skrattar.

Min måndag började bra. Jag vaknade lite innan väckarklockan ringde kl sex. Jag låg kvar en halv timme eftersom jag inte skulle åka busen förens nio. Allt var så skönt. Jag kunde äta frukost i lugn och ro och sedan lägga mig en stund i soffan och läsa och bara njuta av att jag inte skulle göra mig i ordning förän om en halvtimme.
Inget kunde förstöra min dag. Inte ens duggregnet som fuktade mitt ansikte när jag stegade iväg till bussen, för idag hade jag valt att inte platta håret så lite regn kunde ju inte skada. Jag blev inte heller irriterad över att mina convers började skava bara efter att jag tagit mig till bussen fyra minuter bort.
I skolan flöt det mesta på jag målade den sämsta frukt korg jag någonsin gjort, Jag studerade alzheimers som jag inte ens vet hur det stavas och tillslut trodde jag nästan att det var sjukdomen på mig.
När jag kom hem tittade jag in på min proffsbloggande vän cissi och tog och gjorde hennes förslag på varmchoklad. Mycket mumsigt. Med en bok i min hand njöt jag tills telefonen ringde. Det var min lärare från nian. Ni vet den läraren som man saknar (eller ni kanske inte har någon sån, den lärare som jag litade mest i hela världen på. Det var så skönt att höra hennes röst. Åh det var skönt. Även om hon inte ringde för att prata med mig utan nu är Viktors mentor så var det väldigt härligt.

Jag förstår inte, men det var som inget i hela världen skulle kunna förstöra min dag. Tufft. Kanske är det lite pirr i magen som gör det?

1 kommentar:

Kusin Hanna sa...

Har du gått och blitt kär? :D