söndag 19 augusti 2012

här och där.

Okej, här kommer ett inlägg hur jag har haft det de senaste dagarna. Fast i bilder då! 

För det första så började jag veckan med att åka till Skaga med Sku samt konfirmander. Vi lekte 15 i skogen vilket skapade blåmärken samt kastade tyska astronauter för att vinna mot konfirmanderna i kubb. 


Joel försökte visa de mest hatande konfirmanderna på denna jord hur man kunde bära sina badkläder utan att ha ryggsäck! 

 Kristian som var vår nytänkande ledare som startat sitt jobb dagen innan försökte sitt allra bästa med att få pli på oss. Hehe. Ja, ett försök är bättre än inget iallafall. ;)



Vackra flickor som ger fina skratt! Vi hade så sjukt roligt. Mer roligt än någon på detta halvklot har haft de senaste månaderna iallafall!


Och vi solade i det vackra vädret!!


Samt badade en massa i de allt för skuggia vikarna.



Och vi vandrade. Under vadringen hittade jag och Hanna en halv kånken med kantareller, vilka vi sedan sockrade under stekprocessen så att de blev oätliga.. Vi fick också två fästingar var och var halvt livrädda, halvt glada över att vi äntligen fått någon som ville äta vårt äckliga blod! ;) 


Direkt från skaga åkte jag till Sockerbruket för att möta tidningen samt titta på alla filmer som vi filmade under Osloprojektet. Gråten var i halsen och man kunde knappt tro att det redan har gått en månad..


Jenny hittade en peruk och kände att hon liknade någon som vi känner.


Sen kom dagen då Lukas skulle segla Tjörn runt och jag och pappa var hans crew. Så tuffa var vi med matchade mörkblå crewt-shirtar.


Lukas tittar igenom startlistan och tar en ordinär smörgås innan start!


Sen åkte vi ut i följebåt för att se hur det gick för dem. Fyra killar och jag = ganska grabbig humor och en sjukt blöt Emma. ;) Det var såklart värdefulla samtal också! Vi satt i den där båten och brände upp oss i närmare tre timmar. 


Här har vi honom. Min älskade lillebror! Han är båten i mitten för er som har lite sämre syn. ;)

Sådär. jag gör mycket och jag trivs med mitt liv i friheten.

puss!

Inga kommentarer: