torsdag 9 augusti 2012

Blidextra

Igår kom jag hem från Tyskland. Men jag var för trött för att ens tänka på något annat än att ligga i min säng och titta på det patetiska OS. Jag har valt ut de bilder som jag tycker symboliserar min resa lite iallafall. Följ med på min resa här nedan: 


 Det här var mitt andra byta av tåg. Det är Köpenhamn. Jag satt där i två timmar eftersom han jag bokade biljetterna av sa att det var alldeles för kort tid att byta på 20 minuter till nästa tåg. Jag hade lätt klarat det och jag hade kommit fram till Hamburg typ två timmar tidigare!

Tillslut kom jag fram iallafall och resan var otroligt intressant. Man ser så mycket intressanta människor!! Det bästa av allt var att jag kände att jag klarade av det. Ingen panik alls och jag tror det var viktigt för mig själv!


 Det här är första natten. Jag, Alina och Paul var ute och fotade typ hela natten! Amazing!



 Vi gick på förbi en gata som bara hade massa strippklubbar och likande. Vi såg människor som var typ döende av alkohol och likande. Jag fattade aldrig riktigt varför vi var på den här gatan men det var väl intressant att se en annan sida av Hamburg också.



 Det här är i Harburg och vi hittade phoenixcenter och var tvungna att ta en bild. Här lämnade vi även Alina.

Alina var en kompis till Paul som han hade träffat på ett annat utbyte, hon var från Ryssland och hon sov också hos hans kusiner. Det var underbart att ha ett litet egen internationellt möte! :)


 Sen hittade vi även Phoenix som ett företag. Jan Fredrik hade glömt att säga att han redan startat ett företag med våra idéer! HAHA. Senare på kvällen eller natten så såg även jag och Paul ett tv-program som var kallat Phoenix, det var då det började bli lite läskigt! ;)



 Alina och Paul!


 Här tappade jag och Paul bort varandra. Han hann med tåget medan dörrarna stängdes och jag stod kvar på perrongen. Vi skulle möta Daniel, Paul hade kartan och visste vart vi skulle medan jag hade mobilen med Daniels nummer! haha. Så ah, Det är en fruktansvärt lång historia men efter två timmar så hjälpte ödet oss att föra oss samman igen, eller kanske en större kraft, för plötsligt var vi på samma ställe samtidigt och det blev världens kramkalas!


 vi skypade med Deima som också är en person från Phoenix!


So cute!


 Dyraste lägenheterna i hela Hamburg är de översta. Så himla vackert och en dag när jag har blivit extremt rik ska jag flytta dit!!


 Jag bara älskar den här bilden. Kan inte säga varför, men jag bara gör det. Visst är den vacker?!



 Massa Starbuck blev det. Det här ar deras limeiste som smakade mojito! ;)



 Killarna bestämde sig för att ta en miljon bilder på mig bara för att jag inte ville. Haha. Så hälften av bilderna från Tyskland är på mig. Egoistiskt right?


 När jag senare hade vinkat av Paul klockan fyra på natten så sova jag en timme innan jag tog tåget till Berlin och titta vad vi hittade där?! Phoenix- back to life!! Energidryck.


 Vi var i den fantastiska parken Viktoriaparken nästan hela dagen och bara chillade! Underbart


 Högst upp i parken. Beautiful.


Och här är Prinsessparken eller hur man ska översätta det. Den var bohemisk och inte så perfekt vilket jag verkligen gillade. Sen var allt de sålde i deras cafe rättvisemärkt och ekologiskt vilket jag gillade. Sen tog jag nattåget från Berlin till Malmö och sedan vidare hem. Underbart!

Hoppas ni inte har somnat redan.

Pusspuss!

Inga kommentarer: