tisdag 20 september 2011

galenskap

Jag måste verkligen säga att jag att jag hatar mina grannar. Speciellt dem i det huset i hörnet på vår gata. Listan kan bli lång på varför men jag kan bara nämna deras nonchalanta sätt, att alltid gräva i väskan efter något när man försöker få lite kontakt, att deras hundar alltid skäller och de höll på att äta upp våra kaniner för ca ett år sedan. Det som får badkaret att rinna över är en sak som hände idag, eller ja det händer ju varje dag, men idag blev det liksom för mycket! Jag läste min bok i lugn och ro. Helt plötsligt lät det som bombplan över mig (jag läste just då om bombanfallen i Mainz), det tog ett bra tag att innan jag fattade att det var min idiot till granne som har startat sin motorcykel utan ljuddämpare. Vilket han gör varje dag ungefär runt tre draget. Han rutin går ut på att han ska stå och gasa allt vad han kan i tio minuter varje dag. Det är fan inte okej och jag är förbannad. Jag brukar ha ganska lätt för mig att inte orka bry mig om sådana onödiga saker. Men nu får det vara nog. Det låter säkert ända till Lidköping. Jag blir typ döv!

Jag lovar nästa gång det händer och jag är hemma kommer jag gå och ställa honom mot väggen. så förbannad är jag. Och han är ändå en biffig, tatuerad motorcykelåkare (säkert en Sverigedemokrat också). Men han ska tusan få igen. Och fortsätter han då kommer jag ta en kniv och förstöra däcken på den!

Och om du kära granne ser det här så älskar jag nog dig egentligen bara att du alltid råkar ha något så mycket viktigare att göra varje gång jag går förbi så att jag aldrig får den uppfattningen, dina hundar skäller alltid och din motorcykel låter som ett jetplan. Tack för att du väcker känslor innom mig som jag inte trodde att jag hade!

puss

Inga kommentarer: