tisdag 14 juni 2011

Inget ljus utan mörker

En miljon på banken men ingenting att leva för.

Så låter en mening i låten ''Gryningspyromanen '' Av Daniel Adams-Ray. Hela låten handlar ju såklart om ett förhållande och så, men jag tycker ändå att det är en tänkvärd mening. Jag har den meningen i mitt huvud hela tiden. Alla tror att man blir lyckligare med mer pengar än man har. Jag är inget undantag! Men något som vi behöver förstå är att det inte är så. Man kan inte köpa lycka!

När jag var i Ungern så pratade vi en dag om pengar. Vi pratade om vad våra föräldrar tjänade och så. Mamma och pappa tjänade typ dubbelt så mycket som deras föräldrar om man översatte till deras valuta. Ändå hade de stort hus och pool! Men iallafall, då kom kommentaren: ''ååh, Sverige måste vara ett jättelyckligt land!'' När jag berättade att det fanns många i Sverige som var deprimerade så trodde dom knappt på mig.

Det är ett tydligt tecken på att man tror att det blir så mycket bättre bara man har lite mer av något.

Inga kommentarer: