fredag 11 februari 2011

en tripp till göteborg.

Igår var jag i Göteborg! Ja i två timmar då så det var la inget att jubla över. Eller för att fatta mig kort så var inget att jubla över.

Vi kommer dit är trötta efter att ha åkt ca 2 och en halv timme i buss i hemskt väglag och har utlovats en utlandsstudiemässa. Och för er som inte vet så är det båtmässan samtidigt och det betydde också att vår mässa var uppflyttad till ett rum, inte större än ett klassrum. Vi skulle vara där i två timmar men hade gått runt allt efter en kvart.

Jag var intresserad av en skola, meen den skolan låg enbart i italien och all undervisning var på italienska. Jag kan inte ett ord sa jag till henne som från skolan och vet ni vad hon sa?

''If you start tomorrow and study every singel day you gonna fix it.''

Då tänkte jag: tror hon inte att jag har ett liv utanför min framtid eller? Herregud. Visst är det den bästa skolan och med bäst kontakter men jag känner faktiskt inte för att lära mig så seriös italienska på ca ett år!

Resten av tiden där spenderades med att äta chokladbollar och provsitta alla gothia towers soffor. Hahaha. Sånt man kan göra om man går estet.

Sen tog bussen ca 2 och en halv timme tillbaka. Vi kollade på film i våra datorer, spelade in film och flummade så min mage vände sig av åksjuka när vi kom fram.

Nu kommer det bästa. När jag kommit till min älskade skola igen stod min mamma och väntade på mig, hon körde mig till sku. Väl där fick jag ett glatt bemötande så att jag glömde den fruktansvärda dagen jag vart med om. Jag älskar alla söta skaraungar! Man blir så lycklig.

hihi.

Inga kommentarer: