söndag 16 januari 2011

september-december minus nyår.

September:
Jag fick min lilla macbook pro från skolan och kände mig jättecool!
På idrotten tyckte en kille i min klass att jag skulle ta mig en snurr och vred till mitt knä till det värre. Men att se saker från den ljusa sidan så vet jag nu vad det är för fel på mig.
Ett underbart ledargäng åkte till flarken med friluftsgruppen. Den då mycket livliga gruppen som knappt sett stjärnor klarade sig bra mitt ute i ingenstans tycket jag allt.
Vårt favoritställe tornan (en snabbmatsresturang som räddade oss från äcklig skolmat) stängde och vi hade sista måltiden där. Mycket sorligt!
Jag såg även på I rymden finns inga känslor och blev kär i både filmen och Bill Skarsgård.
Till lund eller nått åkte bussen till nattkamp detta året och vilka tog inte hem segern och inte vi. Faaast det var helt klart Kristians fel! Det kanske också var hans fel att sd kom in i riksdagen? nej jag tror inte det.
Den sköna solen var framme och jag började att lära mig lite av min kamera och foto a.

Oktober:
I Sävare startades ett ungdomscafe. Det är väl inte så välbesökt men det är mysigt att vara cafevärd!
Hösten sprutade ut färget och löven rasade från träden. Jag ville inte ha något annat än sommar just då. Jag började även se mina möjligheter och inse att jag snart fyllde arton och började på körskola.
Mina skaraskagisar utom manne och jag höll i ett stiftsläger. Det gick inte så hiskelit bra men vi har iallafall erfarenheten nu.
Jag införskaffade mig en mobil som var kass men väldigt dyr.
I början av höstlovet hälsade jag på Erika i stockholm. Vi gjorde stan farlig eller var det tvärt om kanske? Aja roligt hade vi iallafall! Det var underbara dagar och jag ser fram emot att göra det igen helt klart.
November:

Allahelgonalägret fick avsluta mitt mycket lyckade höstlov. Det var trevlig och en mycket bra grupp som kom fram till mycket.
Jag var och tittade på innebandy i Källby. Jag kunde tyvärr inte vara med eftersom min sjukgymnast inte tillät att förstöra det ännu mer.. Men jag blev stolt över killarna när de vann och ser nu fram emot att planera för nästa år. :D
Jag Hanna Kristian och Emanuel hade Vamparie diary-maraton. Jag blev helt fast och nu väntar jag på varje avsnitt som kommer. Dock har usa en paus vilket jag inte gillar!
Som tack för att jag och alla andra vart konfaledare detta året fick vi gå på en musikal som var trevlig!
December:
Den första snön kom och Jag och mina bröder var ute och kastade lite. Jag designade även ett julkort som vi skickade ut. Mitt huvud kändes som om det skulle sprängas dagarna till ända och en synundersökning resulterade i glasögon.
Jag tog Hand om mina barn i Juniorgruppen. Det gjorde jag såklart hela terminen. Dom är otroligt busiga men också riktigt mysiga.
Vi var i göteborg med klassen. Vi kollade på utställningar och analyserade sönder. Samtidigt som vi fick upp blicken för famtiden och massa konstskolor i göteborg.
Jag kände mig vacker och var lucia i sävare. Kände mig besivken men livet rullade på.
Sista dagen i skolan. Såkallad julavslutning så fick vi städa våra bildsalar vilket inte var uppskattat mer än av lärarna förstås som slapp göra det själva. Samma dag fick vi även reda på vilken logga som vann konstensår och skulle visas hela 2011 överallt. Dock var det inte min och när jag tänker efter så var min riktigt värdelös. Haha.
Julen kan man sammanfatta med denna bild. Ja helt galen med alla småbarn överallt. Jag fick en resa till london av mina föräldrar och levde på det hela helgen.
Det årliga släktkalaset kom på annandagen. Helt hysteriskt och jag fick klä in i rollen som lektant med alla flickorna i en svans bakom mig. I bilen hem var jag sannerligen utmattad!
Massa snö kom och det avslutade nästan 2010. Nyår regnade ner från himlen. De bilderna har jag dock inte fört över till min mac än. Det får bli en egen sammanfattning.

Mitt år har vart bra och nu tänker jag bara blicka framåt. Liksom det nya året innebär att jag fyller 18 och att jag börjar trean. Coolt va?

Inga kommentarer: