måndag 10 januari 2011

Januari-Augusti


Januari:
Året firades in hemma hos Judit på en trottoar i Trollhättan.
Fem dagar senare åkte jag till London med mina vänner och hade det bäst, jag lyssnade på pop och hade ålderskris som bara den medan min dator kraschade och alla bilder försvann.

Februari:

Jag fyllde 17 år och mådde dåligt för att jag blev så gammal och var ett år närmare döden. Men snart var det bortglömt och jag hade 80-tals fest där alla var otroligt snygga. Efter sportlovet fick skolan för sig att skotta taken en vecka så jag fick ett extra lov.

Mars:

Jag skaffade en dator som jag döpte till märtha, låg i halsfluss och lekte med barn på körläger. Jag var konfirmadledare hejjade på Salem al Fakir i melodifestivalen hade påsklov och dansade med Tobias Karlsson från Let's dance.

April:



Jag firade påsk och valborg med Skagavännerna. Jag var på Flarken och hade det mycket trevlig med massor av blåst. På morgonen efter valborg åkte jag till Götene och steg på en buss mot Taize.

Maj:

Jag åkte till Taize och träffade massor med trevliga holländare. Efter att jag återvänt var jag depp och saknade allt och till tröst köpte jag mig en ipod. I mina hörlurar dunkade Coldplay. I slutet av maj var jag med om den åtalade karnevalen i stan. Vår klass hade så extremt rolig. Det var underbart!

Juni:

I juni hälsade jag på Johanna innan slutade skolan och efter det jobbade jag och Kristian med Konfirmader i tre veckor. Vi var på läger, lärde dem spela gitarr och pengarna rullade in. haha. Jag kände mig brun som aldrig förr och livet var underbart.

Juli:


Jag var i Ungern som utbytesstudent och var med om Europas störtas ungdomsfestival och målade ansiktsmålning på alla som ville samt blev tillfrågad om jag ville gifta mig.


Jag var och hälsade på Erika i Katrineholm. Tåget blev inställt och jag fick stanna en dag till.
Direkt från Katrineholm reste jag med tåg till Göteborg. Och gjorde massor med kulturella saker.

Augusti:

I augusti fjällvandrade jag och besteg berg.

Sedan stack jag till skaga med sku och lekte järnet med de andra busungarna.


Jag var på fest och pratade med människor som jag aldrig trodde jag skulle prata med.
Jag upptäckte Melissa Horns musiktalang på porslinsfestivalen.

I slutet av sommaren gjorde jag debut som juniorledare och var flumm.

några av bilderna är lånade av Johanna Lassson och Anders Sandgren

Inga kommentarer: