torsdag 14 augusti 2014

sen en liten tid tillbaka.

Okej. Här kommer yttligare en resume från de senaste 14 dagarna. Jag var förra helgen och träffade Lovisa som jag känner från Örebro. Det är hon jag har klättrat med och vi trivs bra tillsammans, så det var härligt att träffa någon utanför Melbububblan.  

 Lovisas hem i sjukhusemperiet.


 Vi var på klättertur med guide. Tack och lov för guiden. Men först behövde vi vandra upp för berget innan vi kom till toppen svolvear geita.


 Här är en del av toppen som vi klättrade (kameran kunde bara för med hälften..). 60 meter klättring blev det. Jag lärde mig otroligt mycket och jag älskar det. Men visst är det lite kusligt och man har inte alltid kontroll. Haha.Det är så stor skillnad på att klättra inne med fina grepp och liknande än att ha ett rep och knöglig sten att lita på.





 Vi firade med mat på Duverden. En resturang vi alla älskar!




 På Söndagen dök vi. Något som vi heller aldrig gjort förut. 10 meter under ytan kom jag tillsammans med killen som aldrig lämnade min sida och hjälpte mig med allt förutom att tryckutjämna och andas. Hehe. Han körde runt mig som ett litet barn kör runt en bil på en bilmatta. Det var så spännande. Jag hann dock inte njuta av det som var där nere. Jag var mer koncentrerad på att andas. Men jag är taggad på att ta dykarcertifikat.

Jag hade dock lock för öronen resten av dagen. ;) Mina dumma öron..



 Sen var vi på vikingafestival. Mest för att det var fint väder och vi ville ha något att göra.


Då fick vi skåda polska vikingar i krig. Alla dog. Minst fem gånger. ;)



 Ja, och så har vi nu flyttat ur vårt lilla krypin i källaren på haugveien 27 och bor nu på hotellet. Hm. Jag har lite klaustrofobi. Man har liksom inga valmöjligheter längre. Nåväl. Här är en bild på när vi fick fixa kranen från att sluta rinna. Det räcker inte med att kunna endel saker, man måste vara allsidig. hehe. skitlägenhet. Samtidigt hade vi ingen ström i vårt hem, så alltså ingen ström och inget vatten. Som ett dåligt skämt. En cirkus!

Och jag har nu påbörjat min 7 säsong av Grey´s anatomy. Herregud. Alla blev skjutna och jag kunde inte sluta kolla. Men jag hade samtidigt panik och det enda jag ville var att sluta kolla.

Jag fick också någon slags matförgiftning när jag var borta och jag är inte riktigt återhämtad än. Så jag mår illa varje gång jag äter och äter därför inte så mycket. Fy. Men den dagen det var som värst kunde jag inte ens lägga mig på sidan utan att få upp något. Fy..

Bara en och en halv vecka kvar tills jag åker hem. Helt otroligt.. Det går så fort.

Pussar.


Inga kommentarer: