söndag 20 januari 2013

Ledarinsperation

I helgen har jag haft de bästa dagarna sen Teneriffa. Det har vart brutalt bra. Allt ihop även om technomässan kanske inte direkt kändes som min grej. ;) Vi skrattade och skrattade och skrattade! Det har vart den seriöst bästa ledarinsperationshelgen jag har vart på. Synd att den ska lägga ner nu då!

Låt mig säga några ord om att det ska lägga ner. Låt oss säga såhär, det här lägret är det ENDA lägret som INTE har blivit inställt sedan i höstas. Är det då himla smart att lägga ner något som drar folk? Det är ju bara heeeelt stört och jag är seriöst förbannad. Bara för att de är oroliga för att det drar för mycket folk och att alla som anmäler sig inte får en plats. Att folk ska bli sura på kyrkan för det. Men skit i det. Detta lägret är mitt precis som många andras favoritläger (med undantag från friluft Flarken kanske) och nu ska detta läggas ner och det ska komma en ny ledarutbildning som håller på flera helgen på ett år. Men alla har inte så mycket tid så att de kan åka på fyra-fem helger. En helg räcker lagom och man har energi samt inspiration för ett år framåt. Jag är FÖRBANNAD om det inte märks och läser någon från stiftet det här så kan ni ju tänka igenom detta en gång till...

Men som sagt vi har haft det mycket bra och jag älskar att det finns så många bra och roliga människor på denna jord! ;)

Inga kommentarer: