söndag 21 augusti 2011

helgen

Min spontana helg. Egentligen var den väl inte så spontan som jag upplever att den var. Jag och Ida bestämde oss för att ta ett tåg halv sex från skövde till Göteborg. I Skövde mötte vi även Amanda. Vi hade massor att prata om eftersom vi inte setts på ett väldigt långt tag.

När vi kommer till Göteborg fikar vi på det rättvisecafet som finns i Göteborg (mitt favoritcafe, ligger precis efter kompassen om någon var sugen på att fika där) Och sedan kollar vi lite i programmet till kulturkalaset som vi visste var i stan. Haha. De var då vår spontana helg började.

Miss Li spelade på kungstorget och såklart bestämde vi oss för att gå dit. Regnet droppade och vi gick fnissiga mot hennes spelplats. Hon var helt underbar. Faaast ett fett minus på att dom inte spelade bababa! Jag trodde att det skulle bli som extranummer men så var inte fallet. Efter det kollar vi på programmet igen och inser att Timo spelar på götaplatsen. Vi traskar dit. Alla verkar vara påväg dit om jag ska vara ärlig. Han var bra men sjukt dålig på mellansnacket och i slutet när dom redan spelat ett extranummer tar han micken och säger: '' här skulle vi haft en pampig avslutning men nu när det börjar regna så går det inte''. Fatta att han drog ur luften ur ballongen.. Eftersom hans ''sista nummer'' var sjukt bra så förstörde han bara genom att dom hade tänkt ha ett annat nummer till. Haha.
Vädret var inte bra och soliga Sverige förvandlades till vinter på bara några minuter.
Dagen avslutades med tedrickande i Amandas hemtrevliga kök.

Dagen efter mötte vi upp Anton och Alexander på stationen. den ljusa dagen spenderades mest med att äta på internationella matmaknaden men också en rundtur på Ingo. Under kvällen seglade killarna medans vi tjejer tittade på Maja någonting. Hon var bra och mysig. Sen kom kvällens eller snarare sommarens bästa konsert! DANIEL ADAMS-RAY!!! Han var mer än sjuk i huvudet. Jättebra.



Förlåt att jag aldrig sagt förlåt gjorde han ungefär såhär. Såklart att han var mycket bättre live än på det här klippet, jag rös! Ja annars stod vi sjukt trångt, man kunde knappt andas och ville man dansa så fick man röra axlarna, klappa i händerna kunde man glöma. :P
Men det var underbart iallafall och jag ska lätt kolla mer på honom nästa sommar.

Idag åkte vi hem medans Amanda och killarna seglade en tur med Ingo.
Imorron ska jag till Göteborg igen eftersom jag glömde saker hos Amanda som kan vara bra att ha framöver. Det blir ju en trevlig utflykt på sin sista lovdag! :)

Puss

Inga kommentarer: