lördag 1 mars 2014

en bra start

Här har jag hittat några bilder från den senaste veckan. Men innan dess för er som missat det så bor jag ni i Örebro och studerar till Socionom, något som jag inte vet om det är rätt. Är det något jag vill jobba med eller är det bara så att jag tycker det är intressant. Det återstår att se. Jag älskar iallafall staden och människorna som finns här och jag tror jag har precis varit med om världshistoriens bästa nollning, men det är såklart svårt att avgöra eftersom jag endast har varit med om en. 


Denna vecka har vi påbörjat vår nya kurs. Och som ni kan döma av bilden så är den inte riktigt en dans på rosor om ni förstår vad jag menar!

 Bilderna kommer i lite fel ordning men jag sov över hos Hanna i torsdags och vi stannade uppe halva natten för att äta pommesfrites med bea och roccola, skicka konstiga bilder till våra vänner och se på materchef.

 Mys!

 I torsdags innan övernattningen gick vi på timebeer och drack öl samt löste musikquiz! Något som jag är sämst i historien på. Pinsamt men sant. Tur att man är bra på andra saker istället. Men duktig på musikquiz är dock en talang som värderas högt många gånger om året. hehe.

Igår hängde jag på Hanna och hennes gäng på drinkkväll! Underbarat! Mycket skratt och musmisga drinkar innan vi drog oss vidare till kåren innan de stängde en timma senare.

Jonas har denna vecka hjälpt mig att få till en fin taklampa!! Fantastiskt!

Jag saknar min flummisbror! Hockeymatch och semlor blev det i söndags när jag var hemma innan jag åkte hem. (förvirrande att ha två hem i Sverige!)

Vackra Örebro! Fantastisk stad. Lagom stort. Allt är fint!


2 kommentarer:

Hanna sa...

HAhaha, sjukt smickrande bild när jag försöker lösa kub-gejen ;) ser ju helt drogad ut! Haha. Men åh, nu blir jag ju sugen på pommes igen. Nästa gång får vi göra det själva från grunden!:)

Anonym sa...

Smickrande bild på Örebro också! :-D