söndag 9 mars 2014

ännu en vecka förbi

Ännu en vecka i mitt studentliv har gått förbi, snabbare än jag hade veltat. Det här betyder att jag närmar mig min livs första salstenta. En salstenstan som skrämmer slag på mig i vetenskapsfackingteori.

Veckan har innehållit två hetsiga, krystade seminarium. Sådana man får klämma fram ord som inte direkt här till saken, just för att det är alldeles för lång tid att tala vetenskapsteorier i två timmar när man bara har skrapat på ytan under en veckas tid. Jag har också legat i sängen med feber och illamående. Men det stoppar inte mig. Eller snarare, skulle jag låta det stoppa mig skulle jag få ett helvete att ta ikapp allt.

I slutet av veckan tröttnade jag på allt och drog hem till fina idyllen på slätten! Där väntades det försenat födelsedagskalas, fin familj, fika i Skara, god mat, sömn och en handbollsspelande lillebror. Det har helt enkelt varit fantastiskt och jag är så tacksam för att jag har chansen att ha en så trygg plats att åka hem till när jag helst önskar. Nu är jag fylld med kärlet och livsglädje för ett tag.

Mamma har gett mig enorm inspiration till nya matlådor och det riktigt kliar i fingrarna för att få ta cykeln ner till Willys på Stortorget, handla upp resten av mina små studentbesparingar för denna månad och sätta igång. Det ska bli så mumsigt!





1 kommentar:

Louise sa...

Jag vill också hem till fina lilla Skara - lyckans ost! Lycka till med pluggandet, kram!