måndag 23 april 2012

Studentkryssning

Jag var på Studentkryssning. 1700 personer som ska ta studenten i vår, några om två veckor andra har en och en halv månad kvar, på en stor färja till Polen och tillbaka. Det kunde bara spåra ur! Vilket det gjorde. Fast på ett bra sätt. Det var liksom som ett stort läger och man pratade med människor som man aldrig någonsin skulle kunna prata med! Underbart. Man blev indragen i hytter på förfester, pratstuder, efterfester och likande.

Jag räddade en kille med mina kunskaper i hur man behandlar djupa sår. Han hade skurit sig på en flaska och jag tvättade och plåstrade om det så att det inte glipade försökte få hans vänner att få tag i sjuksköterska, jag vet inte hur det gick med det men. HAHA. Hjälte nummer ett! ;)

Det var en bra upplevelse och att träffa många nya vänner som man aldrig hade träffat annars var fantastiskt. Men hela resan var väldigt oplanerat (vi började med att stå två timmar ute i kylan vilket förstörde humöret), det var fruktansvärt dålig information och ingen hade koll på något. Ni vet sådär så att alla började prata och rykten gick och allt blev väldigt förvirrat. Det värsta var nog att stå i kö. Jag tror vi stod i kö minst sex timmar eftersom vi inte visste något så stod vi i kö alldeles för mycket och det uppstod irritation! Men att träffa vänner och ha trevligt hela natten väger över mot all irritation. :)

Bilder får komma en annan dag när jag fått tag i dem ;)

klockan halv två i natt landade jag hemma igen med träningsvärk och en sliten kropp som hade åkt buss de senaste fem timmarna. ;)
Puss

Inga kommentarer: