fredag 20 april 2012

mainstream, ett uttrycksätt i en egen klass.

Den här jackan kommer från Jack and Jones och ni har säkert sett den eftersom varannan kille i detta land bär en sådan jacka detta år.

I februari så gick jag förbi skyltfönstret för den affären i stort sett varje dag (eftersom den ligger påväg till och från bussen) och tänkte att den där jackan skulle vara snygg på killar och jag önskade att många skulle bära den eftersom den bara var för snygg. Men nu vid närmare eftertanke och efter att ha insett att nästan alla killar har denna jacka så tycker jag den är ful och alldeles för mainstream! Ursh. Finns det något värre än något som är mainstream? Jag tror banne mig inte det. Nu går jag istället runt och irriterar mig på att alla killar bär en sådan jacka. ;)

Så ni killar som har en sådan här jacka, den är snygg och vill ni vara mainstream så har ni lyckats bra!

Inga kommentarer: