lördag 3 november 2012

Peru inte bara en dröm

Sitter och fyller i massa papper till Peru som ska vara inne på måndag. Varför ska man alltid spara de viktiga sakerna till sist? Ett brev till min värdfamilj, cv på engelska, ett extremt långt frågeformulär, inskannat pass och ett nytaget foto är det som ska fixat. Jag har dock börjat med nästan allt även om inget är mer än halvklart. Intressant logik va? Det går snabbare om man gör allt på en gång. Brevet om mig själv till värdfamiljen är nog det svåraste. Hur jag än gör så låter det som ett brev man skickar när man söker jobb. '' jag är positiv, jag är bra på att ha koll, jag kan inte prata spanska, jag är allergisk mot det mesta.'' Typ så.

Det känns nästan som på riktigt nu, min lilla peruresa. Fytusan vad detta har blivit en dröm. Starkare än någon annan jag har haft någonsin.

Jag ska väl berätta att jag har fått ett heltidsvikariat på Lilleskogs fritidshem tillsammans med barn som går i tvåan och trean. De tyckte om mig och har bokat mig i tre veckor till att börja med. Fruktansvärt kul faktist! :) Vi får se hur det är där.


En liten bild från Oslo eftersom det är så fint där!

Inga kommentarer: