söndag 27 november 2011

ett rött skimmer

Jag är typ hög på julen, advent, väntan på kristus, you name it! Eller det kan också vara för att jag drack sjukt mycket glögg förut för att inte frysa fast (vi stod två timmar ute vid kyrkan för att dela ut glögg till förbi passerande) eller alla pepparkakorna vi åt. Men ändå. Jag är taggad på julen! Eller inte julen, utan hela grejen. Lucia, alla advent, ljus och mysa med vänner.
Jag har en känsla av att det kommer bli en bra jul det här. Vi ska vara hemma och på julafton ska jag äntligen få vara med i skaras julspel eftersom vi alltid annars åker till mormor då. Perfekt!
Julen brukar vara en enda stor mörk cyklon i mitt liv. Allt ska hända, man ska vara snyggare än vanligt, man ska vara överdrivet trevlig och älska att prata om hur bra man är i skolan samt att man har blivit så stor (jag tar inte det som en komplimang längre). Men detta året så är jag lycklig över julen. Det är ett enda fint rött skimmer.

Får se om julen och allt där omkring når upp till mina förväntningar, om inte kan jag titta tillbaks på det här inlägget och se att jag iallafall trodde att det skulle bli bra.

puss

Inga kommentarer: