onsdag 19 oktober 2011

Fina barn

Varför är man alltid så slut när man kommer hem från juniorerna? Haha. Jo, det är Kaos! ;) Fast det är asroligt.

Idag gjorde vi batik. Ja, slutresultatet blev iallafall bra. Men det fanns såklart motstånd i att pyssla. Det är ju alldeles för pinsamt att vara kille och pyssla? Uppenbarligen. Haha. Det är spännande att följa 10-12 åringar. Hur dom tänker och fungerar.

Asså en sak som för mig är helt naturlig kan vara väldigt pinsamt eller inte alls lika självklar. Hur man knyter en kärringknut. Det trodde jag alla visste. Men jag fick visa fem sex stycken hur man gör. Eller hur man kan ha kompisar som är äldre än en själv, det finns ju inte alls i deras värld. Man umgås med de som är i samma ålder med och oftast också samma kön. I Juniorerna så är det ett undantag att kunna prata med andra än i sin egen klass. Typ. När jag nämnde att en av mina bästa kompisar var kille så frågade dom om vi var kära. Ja, det är spännande. ;)

Inga kommentarer: