lördag 1 juni 2013

Vecka 22


Hej! Hur är det med er? Jag sitter här och äter frukost. Mums. Jag har mina peruanska kläder på mig och ska snart slänga mig iväg på m. Cykel till lidärva där den kommande riddardagen ska förberedas.
Den här veckan har tillbringats på jobb. Jag jobbar ända fram till sommarlovet på Östbyskolan. Skolan är sannerligen annorlunda mot skolan i Peru. Man önskar att alla barn kunde vara som de på Villa del Flores och ta hand om varandra. Vilket drömsenarium det skulle vart! Tuffa dagar väntar, men det är ju bara 8 skoldagar kvar tills skolavslutningen äger rum. Göra saker jag är rädd för har som sagt blivit min nya grej.. 

Om ni inte redan vet så har jag bestämt mig för att åka tillbaka till Peru. Om planen går som jag tänkt mig lämnar jag Sverige i slutet av augusti. Jag är rädd samtidigt som jag är exalterad! Hur länge jag stannar har jag faktiskt inte bestämt men om jag trivs och tycker om mitt liv där utan Helena så kanske jag stannar till nästa sommar. Tänk vad mycket möjligheter det finns i livet. Jag är så himla lycklig att jag kommer från Sverige och har möjligheten att kunna utnyttja dem! 

Ända tills i augusti är planen att jobba. Nu fram till sommaren jobbar jag på Östby samt några strövik på eftermiddagarna och dagen efter deras skolavslutning drar jag till flämslätt för tre veckors konfirmandläger. Efter flämslätt har jag några veckor på olika förskolor/fritids i Lidköping. Jag har dock tillåtit mig att ta en vecka semester och åka till Helena i Stockholm! På vägen upp till Stockholm stannar jag nog antagligen till i Katrineholm och hälsar på bästis som är hemma från sina äventyr nu i sommar. 
Jag ser helt klart fram emot vad livet har att erbjuda ända fram tills jag åker till Peru. Det är alltid en sådan fin överraskning! Haha. Jag tror nästan inte att realityshowen har stannat upp. Den är bara på lågsäsong för tillfället.. Men den är fortfarande med i mitt liv. 
Pussar! 

Inga kommentarer: