fredag 9 mars 2012

Internationella kvinnodagen

Jag måste nämna internationella kvinnodagen en stund. Jag älskar det. Jag tycker det är fint. Att vi en gång om året kan få tänka på att kvinnorna för mindre lön för samma arbete, inte lika lätt att få jobb, blir särbehandlade och ska vara snälla och tysta. Fast är det verkligen så? Jag menar tänker vi verkligen på det? Nej för det gör vi inte. För även denna dag ska vi lyssna på männen som klagar över att tjejerna får EN dag om året. Så dagen tappar liksom poängen. Denna dag kommer det fler ''kvinnoskämt'' haglande än alla andra dagar tillsammans. De skämten kan låta: ''Varför står du inte vid spisen kvinna istället för att käfta med oss män'', ''Vad har du gjort för fel om din fru inte är i köket och bara står och gnäller på dig? Gjort hennes kedja för lång''. Jag Googlade runt och första sidan jag fick upp hade män skrivit massa skämt. Hoppas de dog av skratt för det gjorde inte jag. Du kan hitta den här!

Så nu har jag fått sagt det.
Hejdå

1 kommentar:

ida berggren sa...

Emma!
Jag är helt med på de fina med kvinnodagen, att man kämpar att kvinnor.ska få lika rättigheter:-) men då borde alla grupper i världen som inte har lika rättigheter också få en.dag?
/Ida